Ontdek onze nieuwe website

vrijdag 3 september 2021

Nieuwe webshop resultaat van digitalisering bij Nestor Company

Hoe kunnen we digitalisering inzetten om het werk van onze klanten makkelijker te maken? Met die vraag ging Nestor Company de afgelopen maanden aan de slag. Het resultaat is een ingenieuze webshop die voor klanten een heuse  meerwaarde betekent. Technisch Directeur William Blancke vertelt er alles over.

"We passen onze webshop aan aan de eigenschappen en wensen van de klant"



Webshop zet klant meteen op goede spoor

“Artificiële intelligentie en digitalisering zijn vandaag overal sterk aanwezig.” steekt Blancke van wal. “Ook voor ons is het belangrijk om alle mogelijke voordelen die deze technologieën met zich meebrengen, zo optimaal mogelijk in te zetten, zowel voor onze producten als in onze processen. Op die manier kunnen we onze klanten een optimale service aanbieden. Onze gloednieuwe webshop is een goed voorbeeld van die klantgerichte aanpak. Informatie is zeer belangrijk om de bezoeker snel en correct te begeleiden in zijn zoektocht en aankoop.”

“Om dat te realiseren, optimaliseerden we onze bedrijfsprocessen, zodat we zo goed mogelijk kunnen achterhalen wat de klant exact wil. Een eerste stroom die we aanpakten was de koppeling met bedrijfssoftware SAP. Als er iets wijzigt in onze voorraad wordt dat in realtime aangepast in onze webshop. Bovendien kozen we voor SAP HANA, een specifieke versie die toelaat om veel KPI’s te definiëren. Dat geeft ons de mogelijkheid om een nog betere analyse te maken van de verkoopgegevens en dus de vraag vanuit de markt. Dat is uiteraard niet de enige informatiestroom die input geeft aan de webshop. Voor ons is het zeer interessant om een profiel te schetsen van de klant, zodat we onze webshop specifiek aan zijn eigenschappen en wensen kunnen aanpassen. Zo zal een installateur die actief is in alarminstallaties, na het inloggen meteen op het startscherm van zijn specifiek productsegment terechtkomen. Ook de ‘producten in de kijker’ zijn op maat van zijn activiteit.

“Het eindresultaat is een webshop die klanten in de eerste plaats de producten toont die hij nodig heeft. Ellenlange zoektochten door pagina’s met onnodige producten is verleden tijd. De klant beschikt bovendien, naast  een eigen profiel, ook over een eigen omgeving in onze webshop. Dat gaat een pak verder dan enkel een pagina met inlog- en adresgegevens. Je kan er al de SAP-gegevens van je account bekijken en analyseren, denk bijvoorbeeld aan het opvragen van offertes, bestellingen, facturen en creditnota’s.”






Digitalisering in alle facetten

“Digitalisering is bij ons niet beperkt tot de aanpassing van onze eigen bedrijfsprocessen. Zo verlopen onze klantencontacten vaker via online meetings en andere digitale kanalen. Ook onze producten transformeren in sneltempo in die richting. Denk bijvoorbeeld aan de enorme groei van IP-camera’s. Daarnaast passen we ook  ons aanwervingsbeleid hieraan aan, want we zoeken niet enkel naar technisch-commerciële profielen, ook technische digital experts zijn hier zeker welkom.”


Toepassingsgericht

“De voorbije decennia is Nestor Company geëvolueerd tot  een aanbieder van toepassingsgerichte totaaloplossingen, steeds met de gekende sterke klantenservice. Klanten met een zeer diverse achtergrond komen naar ons met vragen naar oplossingen op maat. Een landbouwer die een camerasysteem wil voor zijn stal met een bijhorende automatisering? Een beveiligingsproject bij een bank? Een CEO die zijn privéwoning wil voorzien van een specifieke poort op maat? Installateurs die met dit soort vragen geconfronteerd worden, kunnen altijd bij ons terecht. Onze expertise in zeer diverse productgroepen en de mogelijke toepassingen betekent daar zeker een toegevoegde waarde. Daar komt bovenop dat onze leveranciers en fabrikanten ondertussen ook meegaan in ons verhaal. Wij kunnen bij hen altijd terecht om specifieke veranderingen aan te brengen in functie van een applicatie. Op die manier groeit bovendien ons portfolio verder aan. We innoveren dus als het ware vanuit de impuls en noden van de klant.”



Laden
Laden